لذت از هوشبری با وبلاگ اکسیژن
اکسیژن اولین وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان  
قالب وبلاگ


چه غذاهایی برای زنان باردار مضر است؟

غذاهای زیادی وجود دارد كه برای سلامتی زنان باردار مفید است و در مقابل آن، غذاهایی نیز وجود دارد كه علاوه بر اینكه سلامت مادر را تهدید می‌كند، به جنین نیز خطراتی را وارد می‌كند.
 
 زنان باردار باید از مواد غذایی غیر پاستوریزه پرهیز كنند، زیرا باعث آسیب جنین و همچنین مادر می‌شود و اختلالاتی از جمله آسیب دیدن جفت، عفونت‌های خونی و یا مسموم شدن جنین و یا حتی سقط جنین را منجر شود.
 
شیر و پنیر نیز از موادی است كه در خوردن آن باید احتیاط و از پاستوریزه آن استفاده شود. زنان باردار از پنیرهایی كه به وسیله كپك آماده و تهیه می‌شوند، بپرهیزند.
تخم‌مرغ خام
غذاهای خام و پخته نشده به خصوص تخم‌مرغ ممكن است حاوی salmonella باشد كه خطرات زیادی را برای جنین و مادر به دنبال دارد.
توجه داشته باشید كه تخم‌مرغ باید با حرارت 160 درجه سانتیگراد آماده و به خوبی پخته شود و از سفت شدن زرده و سفیده آن اطمینان حاصل كنید.
علاوه بر تخم‌مرغ غذاهای دیگری مانند كیك كره‌ای، خمیر كیك، مخلوط زرده تخم‌مرغ و شیر وغذاهایی كه مركب از گوشت و آرد می ‌باشد از جمله غذاهایی هستند كه خام آنها ضررهای زیادی برای مادر و جنین دارد.
سبزیجات خام
با وجود اینكه استفاده از سبزیجات در دوران بارداری توصیه زیادی شده است اما بهتر است كه تا حد امكان از سبزیجات خام مثل استفاده آن در سالاد و یا ساندویچ پرهیز كنید. سبزیجات خام محتوی salmonella است و به همین دلیل بهتر است از سبزیجات پخته استفاده شود زیرا salmonella با شستن معمولی پاك نمی‌شود. از مضرترین سبزیجاتی كه حتما باید پخته شود می‌توان لوبیا و باقالی، یونجه، شبدر و تربچه را نام برد.

گوشت خام
از مهمترین گوشت‌هایی كه مورد استفاده افراد زیادی قرار می‌گیرد می‌توان گوشت مرغ را نام برد و از آنجایی كه گوشت خام حاوی E.coil و listeria می‌باشد حتما باید به خوبی پخته شود.
همچنین مطمئن شوید كه گوشت در دمای 160 درجه سانتیگراد پخته شود و سپس مورد استفاده قرار بگیرد.
گوشت‌های كنسرو شده نیز می‌تواند جایگزین خوبی برای انواع گوشت‌ها باشد،‌ همچنین هات داگ و همبرگر، گوشت مرغ، سوسیس و كالباس از جمله غذاها و گوشت‌هایی هستند كه حتما باید در دمای بالا پخته شوند و در غیر این صورت برای زنان باردار ممنوع می باشند.

گوشت‌ ماهی كه محتوی جیوه است
انواع خاصی از ماهی‌ها وجود دارند كه به خاطر بالا بودن سطح جیوه در آنها باید در دوران بارداری از خوردن آنها پرهیز شود زیرا باعث اختلال در مغز و تاخیر در رشد اندام‌های جنین می‌شود كه كوسه ماهی، اره ماهی، شمشیر ماهی، ماهی خال خالی، ماهی اسقومری، سفره ماهی و نیزه ماهی از جمله آنها هستند. البته بهترین راه، استفاده از ماهی‌هایی است كه سطح جیوه در آنها پایین است مانند ماهی پهن و كولی.
بدیهی است كه در طی بارداری تحت هیچ شرایطی نباید از دخانیات و مواد الكلی استفاده كرد، مصرف الكل در طی بارداری خطرات جبران نشدنی زیادی را برای جنین به دنبال خواهد داشت كه شایع‌ترین آنها عقب ماندگی ذهنی می‌باشد. علاوه بر این بیماری‌های دیگری را نیز از جمله بیماری‌های قلبی، اختلال در سیستم عصبی و مغز در جنین به وجود می‌آورد.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 22:22 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

در این ساعات از روز، فقط سکوت کنید!

حنجره هنگام ادای صداهای زیر، بالا می‌رود و هنگام تولید صداهای بم پایین می‌آید. تارهای صوتی که با آن صداسازی می‌کنیم یک دریچه است که از قسمت جلو ثابت و از پایین آزاد و متحرک هستند...

 


در برخی از ساعات روز سکوت کرده و اصلا صحبت نکنید

یک آسیب‌شناس گفتار و زبان با اشاره به اینکه با انجام برخی موارد می‌توان از بروز اختلالات صوتی جلوگیری کرد، گفت: از تقلید صدای حیوانات پرهیز کنید و در برخی از ساعات روز سکوت کرده و اصلاً صحبت نکنید.‌

دبیر انجمن گفتار درمانی ایران اظهار داشت: تولید صدا در حنجره و توسط تارهای صوتی انجام می‌شود. حنجره از 9 غضروف و رباط و 6 عضله تشکیل شده است که به وسیله مخاط پوشیده شده است، عضلات حنجره بسیار حساس و ظریف هستند و تحت تاثیر عوامل مختلف آسیب می‌بینند.

این آسیب‌شناس گفتار و زبان گفت: صدای افراد مانند اثر انگشت منحصر بفرد است، صدا موضوعی اکتسابی است. می‌توان صدا را تربیت کرد و زیر و بم و کیفیت آن را تغییر داد. هنگامی که به اختلالات صوتی مبتلا می‌شویم در واقع  زیر و بمی، بلندی و کیفیت صدا آسیب می‌بیند.

دبیر انجمن گفتار درمانی ایران درباره اینکه عملکرد ناصحیح چه اثراتی روی حنجره به وجود می‌آورد، گفت: وقتی عصبانی و ناراحت هستید تارهای صوتی با هم برخورد می‌کنند و بافت نرم و انعطاف‌پذیر به بافت ضخیم تبدیل می‌شود که تغییر صدا و کیفیت نفس آلود حین صحبت کردن، کم شدن توانایی صدا و بم شدن صدا نتیجه آن است. این تورم‌های گذرا اگر مرتب تکرار شود، تبدیل به گره‌های سرطانی می‌شود.

وی اظهار داشت: رفتارهای غلط صوتی، استعمال دخانیات، استفاده از مواد الکلی، تغذیه نامناسب، بیماری‌های معده، آلرژی، خوردن چای داغ و آب سرد و مواد غذایی حساسیت زدا مثل سیر، ادویه جات، فلفل، ترشیجات، غذاهای چرب و سرخ شده و هر ماده دیگری که شما به آن حساسیت دارید، باعث بوجود آمدن اختلالات صوتی و تشدید آن می‌شوند.

وی گفت: برای معلمان، مداحان، خوانندگان، مجریان رادیو و تلویزیون و افرادی که از صدا به صورت حرفه‌ای استفاده می‌کنند حفظ سلامت و کارکرد صدا بسیار مهم است.

این آسیب شناس گفتار و زبان ادامه داد: این افراد برای موفقیت در حرفه خود باید بهداشت صوتی را رعایت کنند تا صدا و سلامتی‌شان حفظ شود. هیچ کس از صدای بلند و گوش خراش، لذت نمی‌برد و مسلماً برای افراد فوق، صدای گرفته مطلوب نیست.     

وی توصیه کرد: در هنگام صحبت کردن از فرم بدنی مناسب استفاده کنید. باید سر، بالا و رو به عقب باشد تا هوای بیشتری وارد شش‌ها شود و استفاده از تنفس صحیح شکمی به جای تنفس سطحی باعث می‌شود تا هوای بیشتری را وارد شش‌ها کنیم و در نتیجه اکسیژن بیشتری به ریه برسد و تلاش و کار حنجره و سیستم تنفسی کمتری صورت گیرد.

این آسیب‌شناس گفتار و زبان با اشاره به اینکه با انجام برخی موارد می‌توان از بروز اختلالات صوتی جلوگیری کرد، گفت: انجام تمرین آه و خمیازه باعث می‌شود تارهای صوتی کاملاً ریلکس شوند، پرهیز از مصرف سیگار، عدم استفاده از مواد الکلی، کافئین‌دار و چای زیاد، پرهیز از صاف کردن صدا و سرفه کردن و پاک کردن گلو، میزان صحبت در طول روز با حذف گفتارهای محاوره‌ای غیر ضروری را محدود کنید، پچ پچ نکنید، از داد زدن، جیغ کشیدن، بلند صحبت کردن، با عصبانیت حرف زدن اجتناب کنید. از تقلید صدای حیوانات پرهیز کنید و در برخی از ساعات روز سکوت کرده و اصلا صحبت نکنید.‌
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 22:16 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]


ایا با ورود به حمام دچار تنگی نفس می شوید؟

آیا می دانید هنگامی که با بخار حمام دچار تنگی نفس می شوید،نشانه چیست؟


به گفته یك متخصص ریه، افرادی که مشکل تنفسی ندارند اما با ورود به حمام و تنفس میان بخار آب موجود در فضا دچار تنگی نفس می‌شوند در معرض بیماری‌های ریوی و عفونی قرار دارند.

دکتر کیانوش امجد در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، گفت: افراد زیادی از تنگی نفس در حمام رنج می‌برند. این در حالی است که این افراد در زندگی روزمره خود شکایتی از گرفتگی نفس ندارند اما توجه به این نکته ضروری است که همین یک علامت می‌تواند در پی بردن به بیماری‌های ریوی یا عفونی موثر باشد.

این متخصص ریه تاکید کرد: مشکلات تنفسی به خصوص تنگی نفس و خفگی در حمام اغلب به دو دلیل ایجاد می‌شوند که یکی از آنها گازگرفتگی با مونواکسید کربن یا CO است، گازی بی‌بو و بی‌رنگ که به دنبال نصب بخاری در حمام در فضای حمام نشت کرده و استشمام آن توسط فرد منجر به مسمومیت، خفگی و بیهوش شدن وی می‌شود.

وی در ادامه افزود: مسئله بعدی که مورد نظر است، ایجاد تنگی نفس در حمام به خاطر وجود بخار آب است، افراد زیادی وجود دارند که به طور معمول مشکل تنفسی ندارند اما با ورود به حمام و تنفس میان بخار آب موجود در فضا، دچار تنگی نفس می‌شوند که این مسئله خود می‌تواند هشداری نسبت به وجود بیماری‌هایی چون ریوی و عفونی در فرد باشد.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 22:6 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]


جوشانده ای مفید برای درمان تنگی نفس

جویدن برگ تازه گیاه این گل برای درمان جوشهای چرکی دهان و دم کرده آن برای تنگی نفس مفید است.


مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی مازندران گفت: جویدن برگ تازه گیاه گل گاوزبان برای درمان جوشهای چرکی دهان و دم کرده آن برای تنگی نفس مفید است.

شهره صفاپور با بیان اینکه گل گاوزبان گیاهی چند ساله به ارتفاع تقریبی 50 – 20 سانتی متر و ساقه گل دهنده 80-60 سانتی متری است، گفت: این گیاه دارای کرکهای نسبتا نرم است که بر روی برگها به حالت خوابیده و در سایر قسمتها به صورت افراشته و مخلوط با کرک‌های کوتاه و متراکم است.

صفاپور با بیان اینکه گیاه گل گاوزبان از نظر دارویی دارای اهمیت زیادی است، افزود: این گیاه با گل‌های قیفی شکل به رنگ قرمز ارغوانی است که پس از خشک شدن به رنگ آبی یا بنفش در می‌آید و در هر سنبله تعداد زیادی گل وجود دارد که به تدریج از پایین به بالا باز می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه گیاه گل گاوزبان در فصل بهار کشت می‌شود، گفت : برداشت این محصول همزمان با گل دهی گیاه از اوایل اردیببهشت تا خرداد ماه با دست انجام می‌شود و برای بالا بردن کیفیت اندام دارویی آن را باید در سایه با دمای ملایم و در سطح وسیع برای جلوگیری از رشد قارچ‌ها و از بین رفتن گلها، خشک كرد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی مازندران خاطرنشان کرد: گیاه گل گاوزبان مقاوم به خشکی است و به آبیاری مداوم نیاز ندارد و در اکثر مناطق خشک و نیمه خشک و در خاک‌های سبک و سنگین رشد خوبی دارد.

صفاپور ادامه داد: گیاه گل گاو زبان ایرانی در ارتفاعات شمال کشور به صورت خودرو دیده می‌شود و این گیاه، بومی مناطق شمال ایران است.

وی اظهار داشت: از گیاه گل گاو زبان ایرانی فقط گل‌های گیاه برداشت می‌شود و بیشترین بازده این گیاه از سال چهارم رشد آن است که بیشترین میزان گل را تولید می‌کند.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی مازندران یادآور شد: گیاه گل گاوزبان در درمان علائم سرماخوردگی موثر بوده همچنین افراد از آن به عنوان آرام بخش استفاده می‌کنند و مقدار مجاز قابل استفاده از این گیاه به میزان 4 گرم در روز به صورت دم کرده است.

صفاپور با بیان اینکه گیاه گل گاوزبان حس پنج گانه را در افراد تقویت می‌کند، افزود: جویدن برگ تازه گیاه گل گاوزبان برای درمان جوشهای چرکی دهان و دم کرده آن برای تنگی نفس مفید است.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
 

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 22:0 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

سیب‌زمینی، فشار خون را پایین می‌آورد

متخصصان تغذیه دریافته‌اند كه دو نوبت مصرف سیب‌زمینی در روز بدون این كه موجب افزایش وزن شود به اندازه مصرف جوی دو سر در كاهش فشار خون موثر است...

 

 

 هرچند این متخصصان روی سیب‌زمینی ارغوانی مطالعه و آزمایش كرده‌اند اما معتقدند كه سیب‌زمینی سفید و پوست قرمز نیز تاثیرات مشابه دارند.

جو ونیسون كارشناس تغذیه در دانشگاه اسكرانتون در پنسیلوانیا می‌گوید: وقتی صحبت از سیب‌زمینی می‌شود اغلب ما شاید بیش از هر سبزیجات دیگری نسبت به آن دید منفی داشته باشیم و تصور كنیم كه باید مصرف آن را در رژیم غذایی خود محدود نماییم چون معتقد هستیم كه این سیب‌زمینی مملو از كربوهیدرات چاق كننده و عاری از كالری است.

اما در واقع این تصور اشتباه است چون اگر سیب‌زمینی را بدون سرخ كردن و بدون كره و مارگارین و سس سرو كنیم هر یك عدد سیب‌زمینی فقط 110 كالری انرژی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد فیتو شیمیایی مفید برای سلامتی است.

در این مطالعه 18 بیمار مبتلا به فشارخون بالا و دارای اضافه وزن به مدت یك ماه هر روز در دو نوبت 6 تا 8 سیب‌زمینی ارغوانی مصرف كردند. در پایان متوسط فشارخون سیستولیك و دیاستولیك آنها تا حد مطلوبی كاهش پیدا كرد.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 21:42 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

پایگاه خبری انتخاب از قول یک منبع مطلع نوشت: در هفته گذشته، تعدادی از افراد که در این بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفتند، پس از عمل هرگز به هوش نیامده و ساعاتی بعد فوت کردند. این منبع مطلع با اشاره نام یکی از بیماران این بیمارستان گفت: سپهر ملک احمدی نوجوان 13 ساله از جمله همین بیماران بود. وی از ناحیه قفسه سینه تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و به گفته پزشک معالج عمل کاملاً موفقیت آمیز و بدون هیج مشکلی به پایان رسید اما این فرد هرگز به هوش نیامد. وی افزود: در همین روز حتی بیمارانی که تحت عمل زیبایی بینی نیز قرار گرفته بودند نیز به هوش نیامده و متأسفانه همگی از دنیا رفتند. این منبع مطلع گفت: داروی تقلبی بیهوشی چینی علت اصلی مرگ این افراد اعلام شده است. انتخاب ادامه داد: مسئولین بیمارستان در گفتگو با "انتخاب" اظهارات ضد و نقیضی را به زبان آوردند و حتی منکر عمل زیبایی در این بیمارستان شدند، اما در نهایت یکی دیگر از مسئولین بیمارستان شرکت نفت، مرگ سپهر ملک احمدی را به دلایل مذکور تایید کرد

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 19:25 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران گفت: یک پسر بچه 12 ساله بعد از عمل جراحی در بیمارستان شرکت نفت بر اثر استفاده از یک داروی بیهوشی در کماست و بیش از هر 10 روز است که هنوز به هوش نیامده است..

 

محمد مهدی قیامت در گفتگو با فارس درباره بیمارستان شرکت نفت که گفته می شود چند نفر بر اثر مصرف داروی بیهوشی به کما رفتند، اظهار داشت: فقط یک نفر بود که هنوز خوب نشده است.

وی درباره علت این اتفاق افزود: علت آن هنوز مشخص نیست و وزارت بهداشت موضوع را در دست بررسی دارد اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود داروی بیهوشی از چین وارد شده است را وزارت بهداشت از انجمن بیهوشی استعلام کرد که انجمن اعلام کرد تا به حال داروی بیهوشی چینی نداشتیم

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 19:17 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

عمل سزارین با هیپنوتیزم برای دومین بار در دنیا و در ایران انجام شد. سارا توسلی به عنوان دومین مادر ایرانی، فرزند خود را با انجام عمل سزارین و با استفاده از هیپنوتیزم "بدون بیهوشی"  در بیمارستان پیامبران تهران به دنیا آورد.

دکتر رویا خدایی متخصص زنان، زایمان و نازایی و جراح این عمل سزارین گفت که وضعیت بالینی مادر و پسرش در حال حاضر مناسب است و آنها در سلامتی کامل به سر می‌برند. این عمل جراحی با القای بی‌دردی از طریق هیپنوتیزم حدود یک ساعت طول کشید و به گفته پزشک جراح، تنها مشکل آن خونریزی مختصری بود که به علت کنترل خونریزی زیرعروق بیمار، زمان زیادی گرفت، اما با وجود این مادر در هوشیاری کامل به سر می‌برد.

حسین الماسیان متخصص هیپنوتراپی و عضو تیم این عمل جراحی گفت هیپنوتیزم می‌تواند بسیار قوی باشد، ولی در مواردی ممکن است بیمار به دلیل فشارهای زیادی مثل جا انداختن رحم، تغییر وضعیت داده و درد را احساس کند، اما این مادر دردی حس نمی‌کند و نوزاد او سالم است. سارا توسلی دقایقی پس از تولد نوزادش در یک گفت‌و‌گوی کوتاه با خبرگزاری دانشجویان، از موفقیت این جراحی بدون درد و تولد فرزندش در سلامت و آرامش کامل ابراز خرسندی کرد. این عمل زایمان ابتدا به علت آرامش مادر و کودک قرار بود که به صورت طبیعی انجام شود، اما به علت سرعت رشد جنین، به عمل سزارین تغییر کرد.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 19:0 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

EBOOK MAGICشهریور90

DOWNLOAD


دانلود کتاب بسیار جالب و پر محتوا EbooK Magic نسخه شهریور ماه

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


 

 


[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 16:53 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

با سلام. به پیشنهاد پریناز از این به بعد نسخه های جدید کتاب جالب و پرطرفدارEBOOK MAGICدر وبلاگ برای

استفاده ی شما دوستان خوبم قرار داده می شود.

EBOOK MAGIC نسخه ی مرداد 90

DOWNLOAD

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 16:31 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

چرا بعد از خوردن شیر دچار مشکلات گوارشی می شویم؟

تجربیات نشان داده است افرادی که با خوردن شیر دچار مشکلات گوارشی می‌شوند به مرور با استفاده از ...

دلایل مشکلات گوارشی خوردن شیر
عضو هیات علمی سازمان تحقیقات و آموزش وزارت جهاد کشاورزی توصیه کرد:«بهتر است که این افراد از شیر استریلیزه استفاده کنند که عاری از هر نوع باکتری است و مطالعات نشان داده است که افرادی که از شیرهای مدت دار استفاده می‌کنند مشکل التهابات گوارشی پیدا نمی‌کنند.»

یک فوق تخصص متابولیسم انرژی و پروتئین با بیان اینکه 20درصد از ایرانی‌ها عدم تحمل لاکتوز دارند، گفت:«تجربیات نشان داده است افرادی که با خوردن شیر دچار مشکلات گوارشی می‌شوند به مرور با استفاده از شیرهای بدون لاکتوز و  آنزیم مربوط به آن در بدن آنها سنتز می‌شود.»
دکترعزیزالله کمال‌زاده در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت:«برخی از افراد به خوردن شیر حساسیت دارند و این موضوع می‌تواند به دو علت باشد یکی اینکه بدن فرد تحمل لاکتوز شیر را ندارد و علت آن هم این است که مصرف شیر این افراد بعد از دوران شیرخوارگی  قطع شده و به مواد دیگری روی می‌آورند و آنزیم لاکتاز در بدن آنها سنتز نشده و عدم تحمل لاکتوز را در بزرگسالی پیدا می‌کنند.»
کارشناس صنایع غذایی افزود:«عدم تحمل لاکتوز در جوامع اروپایی بین 5 تا 6 درصد است ولی در کشورهای آفریقایی و آسیای جنوب شرقی به 60 تا 70 درصد می رسد و در کشور ما، افراد حدود 20 درصد عدم تحمل لاکتوز را دارند.»

این عضو انجمن علمی علوم دامی کشور تصریح کرد:«علت دیگر اینکه برخی از افراد به خوردن شیر حساسیت دارند این است که در شیر پاستوریزه برخی باکتری‌های مقاوم به گرما از بین نمی روند و این باکتری‌ها و برخی باکتری‌های سرما دوست هستند که رشد پیدا می کنند و برخی باکتری‌ها هم بعد از بسته بندی شیر اگر در مجاورت درجه حرارت بالاتر از 4 درجه قرار گیرند شروع به رشد کرده (باکتری‌های گرما دوست) و بدین ترتیب در این نوع شیرها  اگر مراحل پاستورازیسیون شیر به خوبی انجام نشده باشد  برخی افراد با خوردن این شیرها حال بدی پیدا می‌کنند.»

وی یادآور شد:«علت اینکه برخی افراد به خوردن این شیرها حساسیت دارند این است که با خوردن این نوع شیرهای پاستوریزه این باکتری‌های سرما دوست و گرما دوست وقتی وارد روده می شوند از لاکتوز شیر استفاده می‌کنند و تولید گاز اسید لاکتیک کرده و التهابات گوارشی پیدا می‌کنند بنابراین، این افراد مشکل عدم تحمل لاکتوز شیر را ندارند بلکه به نوع شیر مصرفی حساسیت دارند.»

عضو هیات علمی سازمان تحقیقات و آموزش وزارت جهاد کشاورزی توصیه کرد:«بهتر است که این افراد از شیر استریلیزه استفاده کنند که عاری از هر نوع باکتری است و مطالعات نشان داده است که افرادی که از شیرهای مدت دار استفاده می‌کنند مشکل التهابات گوارشی پیدا نمی‌کنند.»

دکتر کمال‌زاده ادامه داد:« همچنین به افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز شیر را دارند توصیه می شود که از شیرهای بدون لاکتوز استفاده کنند که بسیار مناسب است و بعد از 1 تا 2 ماه بتدریج از شیرهای معمولی کم چرب استفاده کنند، تجربیات نشان داده است که عده زیادی از افراد می‌توانند مشکل عدم تحمل لاکتوز را برطرف کنند چرا که با مصرف شیر لاکتوز و  آنزیم مربوط به آن می‌تواند در بدن فرد سنتز شود.»
این عضو انجمن علمی سایت بهسایت ایران گفت:«افرادی که بدن آنها به خوردن شیر بسیار حساسیت دارند می‌توانند از منابع دیگری مثل ماست استفاده کنند که فاقد لاکتوز شیر است و کلسیم بالایی دارد اما فاقد لاکتوز است و این عامل باعث کاهش جذب کلسیم در بدن این افراد می شود به علت اینکه لاکتوز جذب کلسیم را در بدن افزایش می‌دهد.»

وی خاطر نشان کرد:«از دیگر منابعی که این افراد می توانند به عنوان جایگزین شیر استفاده کنند پنیر است که منبع غنی از کلسیم است اما به مانند شیر نیست، همچنین استفاده از برخی شیرهای طعم دارهم توصیه می‌شود اما از لحاظ کلسیم بالا مثل شیرهای طبیعی نیست ولی بدون مزایا هم نیست و اگر قابلیت جذب کلسیم شیر معمولی 40 درصد است جذب کلسیم در شیرهای طعم دار به 25 درصد می‌رسد.»
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 16:17 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

برای مبارزه با کلسترول: دارو بخوریم یا گوجه فرنگی؟

آیا لیکوپن موجود در گوجه فرنگی، می‌تواند مانند داروها میزان کلسترول بد خون را پایین بیاورد؟


 

 این موضوع بر اساس تحقیقی که در کشور استرالیا صورت گرفت، ثابت شده است. و می‌تواند خبر خوبی برای دوستداران گوجه فرنگی تازه باشد، البته پورۀ گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی و بقیۀ میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از لیکوپن هستند هم همین خاصیت را دارند...

برای اثر بخشی ضد کلسترول، چه میزان گوجه فرنگی باید مصرف شود؟

لیکوپن گوجه فرنگی مثل داروها برای مقابله با کلسترول مفید است
بر اساس این مطالعه ای که در استرالیا بر روی جمعاً 700 نفر انجام شده است، لیکوپن موجود در گوجه فرنگی مانند داروهای ضد کلسترول و به همان میزان مفید است، درست مانند خانوادۀ بزرگ استاتین ها! لیکوپن یا استاتین، هر دویشان، میزان کلسترول بد خون را 10% کاهش می‌دهند.

نتیجۀ این مطالعه خبر بسیار خوبی است برای کسانی که دوست دارند از راه حلی طبیعی استفاده کنند و از شر داروهای ضد کلسترول رها شوند !

برای اثر بخشی ضد کلسترول، چه میزان گوجه فرنگی باید مصرف شود؟
برای کاهش حدوداً 10 درصدی کلسترول بد خون، باید تا 25 میلی گرم لیکوپن در روز مصرف شود. این میزان لیکوپن با مصرف 50 گرم رب گوجه فرنگی یا 100 میلی لیتر پورۀ گوجه فرنگی (مثلاً به سوپ یا به سس روی خمیر پیتزا اضافه شود) تأمین می‌شود.

مصرف گوجه فرنگی دلپذیر است اما ممکن است به سرعت خسته کننده و تکراری شود. در این صورت می‌توانید از سایر خوراکی هایی که لیکوپن دارند، استفاده کنید. در واقع، به یاد داریم که لیکوپن از خانوادۀ کارُتُنوئیدهاست، همان رنگ دانۀ آنتی اکسیدانی که به برخی میوه ها و سبزیجات رنگ زرد یا نارنجی می‌دهد. بیشترین میزان لیکوپن در هندوانه، گریپ فروت، پاپایا و گویاو وجود دارد.

در نهایت، برای تأمین میزان لیکوپن روزانه، باید به مکمل های غذایی طبیعی که حاوی لیکوپن هستند، متوسل شوید.

و مصرف گوجه فرنگی در عمل ...
توصیه می‌شود تا جایی که برایتان ممکن است از گوجه فرنگی به هر شکلی استفاده کنید، میوه ها و سبزیجات متنوع را به میزان زیاد در برنامه غذایی تان بگنجانید، و رژیم غذایی تان را با مواد غذایی دیگری که به خاطر آثار ضد کلسترولی شان معروف هستند، مانند روغن زیتون (جایگزین مواد چرب حیوانی)، حبوبات، سیر، گردو و غیره تکمیل کنید. 

و در نهایت، 3 دلیل تکمیلی برای آوردن لیکوپن به بشقاب غذایتان وجود دارد: 1- این آنتی اکسیدان قوی، پوست را نیز در مقابل نور آفتاب محافظت می‌کند، 2- به کاهش فشار خون افراد پرفشار کمک می‌کند، 3- از بروز سرطان، به ویژه سرطان پروستات پیشگیری می‌کند !
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
 

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 16:13 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]


9 خوراکی که باعث رفلاکس معده می شوند

9 خوراکی هستند که برای جلوگیری از رفلاکس و سوزش معده باید از آنها اجتناب کنید و ...

 

 

رفلاکس معده- مری همان بازگشت اسیدهایی است که از معده به مری می‌آیند و علت آن هم عملکرد نامناسب اسفنکتر مری است. علائم کلی رفلاکس عبارتند از: سوزش معده، اسیدی شدن معده، رفلاکس و بازگشت بعد از غذا خوردن در حالت خم یا دراز کشیده، سرفه، التهاب حلقوی و ... . برای کم کردن این علائم، توصیه می‌شود که یک سری  اصول را رعایت کنید و از خوردن برخی خوراکی ها و نوشیدن بعضی نوشیدنی ها اجتناب کنید.

 در موارد رفلاکس معده- مری، از چه خوراکی هایی باید اجتناب کرد؟

 

1) قهوه، چای و نوشابه های کولا
این نوشیدنی ها حاوی کافئین یا تئین هستند، این ماده موجب سست شدن اسفنکتر مری و بالا آمدن اسیدها می‌شود. از سوی دیگر، ممکن است کافئین و تئین مخاط ریه را تحریک کنند و باعث التهاب ریه در بین کسانی که مبتلا به رفلاکس معده- مری هستند، بشود. 

2) نوشیدنی های گازدار
از تمام نوشیدنی های گازدار باید اجتناب کرد زیرا این نوشیدنی ها احتمال نفخ را افزایش می‌دهند، نفخ نیز بر روی اسفنکتر معدوی مری تأثیر منفی دارد.
3) مشروب، آبجو و دیگر نوشیدنی های الکلی
تمام نوشیدنی های الکلی ممنوع هستند زیرا این نوشیدنی ها باعث سست شدن اسفنکتر مری می‌شوند، اسفنکتر دریچه ای ماهیچه ای است که از بالا آمدن محتویات معده به مری جلوگیری می‌کند. اگر شکم فرد خالی هم باشد، این تأثیر شدیدتر خواهد بود.
 
4) شیر
شیر ماده ای غذایی است که باید از آن پرهیز کرد، زیرا حاوی چربی، پروتئین و کلسیم است، سه عنصری که باعث تحریک و نهایتاً تولید اسید معده می‌شوند.
 
5) شکلات شیری
شکلات شیری، همزمان هم حاوی چربی است و هم کافئین؛ بنابراین به عنوان عامل ایجاد سوزش معده شناخته می‌شود.
 
6) خوراکی های چرب و میوه ها
هر چه غذا چرب تر باشد، هضم آن مشکل تر و طولانی تر خواهد شد. در این حالت مواد غذایی مدت بیشتری در معده باقی می‌مانند، و این ماندن ترشح اسیدهای معده را افزایش می‌دهد.
 
7) مرکبات و آب مرکبات (پرتقال، لیمو ترش ...)
به علت اسیدی بودن شان به شیرۀ معده اضافه می‌شوند. از سوی دیگر، ویتامین C که در مرکبات وجود دارد، ترشح اسید معده را افزایش می‌دهد.
 
8) نعناع سبز و قرص نعناع
نعناع خاصیتی دارد که این خاصیت باعث سست شدن اسفنکتر مری می‌شود. این مورد در بارۀ گوجه فرنگی هم صدق می‌کند.
 
9) ادویه ها و گیاهان معطر
در واقع، ادویه ها و گیاهان معطر استعداد تحریک بیشتر مخاط مری را دارند و احساس سوزش را تشدید می‌کنند.
 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 16:6 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

رفلاكس در نوزادان

در بعضی از نوزادان، حلقه ماهیچه‌ای دریچه انتهای مری دچار نارسایی می‌شود....
 
برگشت شیر در نوزادان طبیعی است
در حالت معمولی این دریچه بسته می‌شود و به محض ورود غذا به مری این دریچه باز می‌شود و به این ترتیب هنگام خوابیدن یا خم شدن، عملكرد این حلقه مانع از بازگشت اسید معده و همچنین غذای موجود در معده به مری می‌شود.

اگر این ماهیچه ضعیف باشد یا به هر علتی دارای نقص در عملكرد باشد،‌ اسید معده به مری برمی‌گردد و سبب سوزش مری خواهد شد كه این وضعیت با ورود بسیار شدیدی در نوزادان همراه است. به چنین وضعیتی كه موجب بازگشت محتویات معده به درون مری می‌شود، رفلاكس گفته می‌شود. این عارضه از جمله بیماری‌های شایع در نوزادان است.

اگر چه ممكن است بزرگسالان نیز رفلاكس را در هر سن و سالی تجربه كنند، اما به دلیل این‌كه نوزادان تنها از مایعات استفاده می‌كنند رفلاكس نوزادان بیشتر شایع است. اما این عارضه پس از یك سالگی و با بهبود عملكرد دریچه مری برطرف خواهد شد. معمولا حدود 50 درصد از كودكان رفلاكس را با شدت‌های مختلف تجربه خواهند كرد و تنها درصد كمی از نوزادان دچار رفلاكس شدید می‌شوند. كودكان مبتلا به رفلاكس پس از بالا آوردن شیر، دچار سرفه می‌شوند كه البته این عارضه و پیامدهای ناشی از آن طبیعی است و حتی نوزادانی كه از شیر مادر تغذیه می‌كنند نیز ممكن است به چنین وضعیتی مبتلا شوند.

در نوزادانی كه به این عارضه مبتلا هستند بهتر است تعداد وعده‌ها بیشتر شود و در هر وعده كودك شیر كمتری بخورد. این كار مانع از پر شدن كامل معده می‌شود و احتمال این كه به دلیل نقص در عملكرد دریچه بین مری و معده، بخشی از شیری كه نوزاد خورده است از معده وارد مری می‌شود به مراتب كمتر خواهد بود. در اغلب موارد این عارضه نیازمند اقدامات یا درمان‌های جدی نیست و اگر وضعیت نوزاد از نظر وزن‌گیری مناسب باشد به این معنی است كه این وضعیت با رشد كودك بهبود خواهد یافت.

علی‌رغم این كه رفلاكس در روند رشد نوزادان اختلالی را ایجاد نخواهد كرد بهتر است برای كاهش درد و عوارض ناشی از این بیماری، در كوتاه‌مدت نوزاد تحت درمان‌های دارویی قرار گیرد. البته باید توجه داشت اگر بالا آوردن شیر در نوزادان ناشی از رفلاكس نباشد می‌تواند نشانه ابتلا به یك بیماری عفونی یا نوعی حساسیت غذایی باشد كه معمولا در چنین حالتی این وضعیت بلافاصله پس از خوردن غذا اتفاق نمی‌افتد و چند ساعت پس از خوردن شیر، نوزاد به چنین وضعیتی مبتلا می‌شود و مشكلاتی نظیر سرفه، كاهش وزن و بی‌اشتهایی از علائم و نشانه‌های ابتلا به رفلاكس است كه گاه موجب ترشح بیش از حد بزاق، گریه غیرمعمول و تحریك‌پذیری نوزاد خواهد شد.

در نوزادانی كه به پشت می‌خوابند این عارضه تشدید می‌شود، چراكه این وضعیت به دریچه مری فشار آورده و در نتیجه موجب برگشت اسید معده می‌شود. اگر این عارضه در نوزاد شدید باشد، برای تشخیص بیماری و انجام اقدامات درمانی لازم است كه نوع اسید معده نیز مورد آزمایش قرار گیرد. اگرچه رفلاكس یك بیماری است كه در وضعیت شدید نیازمند مراقبت و درمان‌های پزشكی است، اما با گذشت زمان و تغییر در شیوه تغذیه و رشد كودك این وضعیت از بین می‌رود.
 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 16:0 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

9 دلیل برای خوردن چای سبز

با نوشیدن روزانه سه فنجان چای‌سبز،‌ از خواص مفید آن بهره‌مند شوید.

 

 

اثرات معجزه آسای چای سبز مربوط به وجود پلی فنول‌های کاتچین به خصوص اپی گالو کاتچین گالات(EGCG) است. ولی قرار نیست برای بهره‌مندی از خواص مفید این نوشیدنی سبز، این نام سخت و طولانی را به خاطر بسپارید.

در اینجا 9 علت خوردن چای سبز را به شما توصیه کرده‌ایم که به شرح آن‌ها می‌پردازیم:
1- از بین برنده فوق‌العاده چربی‌های اضافی کل بدن است. این نوشیدنی به خاطر وجود ترکیبی در خود به نام EGCG سرعت سوخت چربی در بدن را افزایش می‌دهد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد نوشیدن روزانه سه فنجان چای سبز می‌تواند تا ۷۰ کالری انرژی ناشی از سوخت چربی‌ها ایجاد کند.

2- چربی‌های اضافی شکم را از بین می‌برد. طی نتایج حاصله از تحقیقات محققان دانشگاه توفتز،‌ EGCG در چای سبز مانند دیگر کاتچین‌ها، ژن‌های سوخت چربی را در شکم فعال می‌کند و سرعت کاهش وزن را تا 77 درصد افزایش می‌دهد.

3- معمولا با افزایش سن، قندخون هم کم کم بالا می‌رود، خصوصا اگر به رژیم غذایی خود توجه کافی نداشته باشیم. وزن به مرور زمان بالا رفته و به دنبال آن احتمال بروز دیابت نوع دو هم افزایش می‌یابد.

مصرف روزانه پنج فنجان چای سبز می‌تواند از بروز دیابت جلوگیری کند. چای سبز قادر است از عوارض ناشی از دیابت همچون آب مروارید و بیماری‌های کلیوی به طرز معجزه آسایی جلوگیری کند.

اما چای سبز چطور قادر به کاهش قندخون است؟ به نظر می‌رسد ‌اصلی‌ترین مکانیسم، ‌مهار کردن فعالیت آنزیم آمیلاز بزاق و روده (آنزیم مسوول هضم نشاسته) است. با مهار شدن فعالیت این آنزیم، نشاسته با سرعت بسیار آهسته‌ای می شکند و در نتیجه قندخون با سرعت کمی بالا می رود.

4- مصرف این نوشیدنی در درمان سرطان ریه مفید است. طی نتایج تحقیقات منتشره در نشریه پیشگیری از سرطان در سال 2010 ، EGCG موجود در چای سبز به عنوان متوقف کننده رشد سلول‌های سرطان ریه معرفی شد.

5- ممکن است از بروز سرطان کلورکتال یا روده پیشگیری کند.

6- مطالعه جدید نشان می‌دهد، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی چای سبز ممکن است رشد و پیشرفت سرطان پروستات را کاهش دهد.

7- از رسیدن هر نوع آسیب به پوست پیشگیری می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود درچای سبز سلول‌های پوست را درمقابل آسیب‌ها به ویژه رادیکا‌ل‌های آزاد که یکی ازعوامل ایجاد سرطان وافتادگی و آسیب به پوست‌اند، محافظت می‌کند.

8- چای سبز را به عنوان داروی ضدپیری (Anti - Aging) می‌شناسند. دلیل اصلی آن وجود میزان قابل توجهی آنتی‌اکسیدان در چای سبز به ویژه آنتی‌اکسیدان‌های موثر در حفظ شادابی و جوانی است. آنتی اکسیدان‌ها یکی از شاخص‌ترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلول‌های بدن‌اند که باعث به تعویق انداختن شروع روند پیری سلول‌ها هستند.

9- چای سبز فعالیت سلول‌های مغز به ویژه بخش‌های مربوط به حافظه را تقویت و تحریک می کند. از طرفی چای سبز باعث کاهش میزان استیل کولین در سلولهای مغز شده و با این عمل مانع از تخریب سلول‌های مغز و بروز بیماری آلزایمر می‌شود.

نحوه استفاده و میزان مصرف:

برای هر نفر یک قاشق مرباخوری چای سبز را در قوری ریخته و به ازای هر یک قاشق، یک لیوان آب داغ با دمای 80 تا 85 درجه به آن اضافه کرده و درب قوری را به مدت هفت تا هشت دقیقه بگذارید سپس آن را بنوشید.

یادآوری این نکته ضروری است که چای سبز مانند چای سیاه لزومی به دم کردن ندارد.

نوشیدن روزانه سه لیوان چای سبز مفید است.
 
منبع : Hamshahrionline.ir

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ پنج شنبه 21 / 4برچسب:, ] [ 5:18 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

http://parentingguides.info/wp-content/uploads/2011/05/Sleep-During-Infancy-and-Childhood.jpg

 

يك نوزاد معلول كه در يك سطل زباله رها شده بود توسط ماموران پليس كشف شد.
 
 
ایسنا: سرهنگ علی محمدی سركلانتر دوم پایتخت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات این خبر اظهاركرد: چندی پیش رهاسازی یك نوزاد حدود هفت‌ماهه در محدوده یكی از بیمارستان تهران به ماموران كلانتری 134 شهرك قدس گزارش و پلیس به محل مورد نظر اعزام شد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس پس از حضور در منطقه مورد نظر مشاهده كردند كه یك كودك حدود هفت‌ماهه در داخل یك سطل زباله رها شده است.

محمدی با بیان اینكه در بررسی‌های بیشتر مشخص شد این نوزاد دارای معلولیت است، افزود: در حال حاضر پرونده رسیدگی به این موضوع تشكیل و به پلیس آگاهی ارجاع داده شده است.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 21 / 4برچسب:, ] [ 5:6 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]


زن و شوهرهای جذاب صاحب چه فرزندی می شوند؟!

روانشناسان می‌گویند: زوج‌هایی که به لحاظ چهره جذابیت بیشتری دارند و به اصطلاح خوش قیافه هستند، بیشتر احتمال دارد که ...

روانشناسان می‌گویند: زوج‌هایی که به لحاظ چهره جذابیت بیشتری دارند و به اصطلاح خوش قیافه هستند، بیشتر احتمال دارد که صاحب فرزند دختر شوند.
ساتوشی کانازاوا ـ روانشناس دانشکده لندن ـ در مقاله جدید خود ادعا کرده است که زیبایی ظاهری یک عامل پیشگویی کننده قوی‌تر از توان تولیدمثلی زنان نسبت به مردان است.
دکتر کانازاوا در بررسی‌های خود روی ۱۷ هزار نوزاد که در سال ۱۹۵۸ در انگلیس به دنیا آمده بودند، آزمایش کرده و زندگی این افراد را از جنبه‌های مختلف مورد آزمایش و برسی قرار داد. کانازاوا این افراد را در گروه‌های سنی مختلف تا بزرگسالی تحت مطالعه داشت.
به گزارش روزنامه‌ کوریر میل، وی دریافت: زوج‌هایی که خوش قیافه نیستند، بیشتر صاحب فرزند پسر می‌شوند.این روانشناس ژاپنی در انگلیس معتقد است که این روند می‌تواند با ارزش نسبی جذابیت در زن و مرد تحت تاثیر قرار بگیرد.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ چهار شنبه 20 / 4برچسب:, ] [ 3:0 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

فواید خوردن شلیل

شلیل میوه آب‌دار تابستانی بوده و دارای خواص فراوانی است.

 

خوردن شلیل می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های حاد مانند بیماری‌های قلبی، بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولار و حتی سرطان را به طور چشمگیری کاهش دهد. این میوه دارای ترکیبات فیتوکمیکال‌ها مانند لیکوپن و لوتئین بوده و رنگ زرد و قرمز شلیل‌ها ناشی از وجود لوتئین در آن‌ها است.

شلیل هم‌چنین منبع خوبی از فیبر و پتاسیم است که برای سلامتی مفید و سودمند هستند؛ فیبرهایی که در شلیل یافت می‌شود نقش مهمی را در پاک سازی کولون و سلامتی کولون ایفا می‌کنند.

پتاسیم نیز موجب افزایش شادابی و تحرک در فرد می‌شود، فشار خون بالا را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد.

شلیل‌ها سرشار از فلاوونوئیدها، کاروتن‌ها و قندهای طبیعی هستند.

این میوه هم‌چنین حاوی مقدار زیادی ویتامین A و C بوده که خواص مفید هر دوی آن‌ها برای سلامتی ثابت شده است.

خواص برگ شلیل

• برگ‌های شلیل قابض و تسکین دهنده هستند.

• در کاهش تب تاثیر به سزایی دارند.

• مصرف برگ شلیل به افرادی که مبتلا به التهاب معده،‌ سیاه‌ سرفه و برونشیت هستند توصیه می‌شود.

• تهوع صبحگاهی را در خانم‌های باردار کاهش داده و درمان می‌کند. باید مراقب باشید از برگ شلیل به مقدار لازم مصرف کنید چرا که مصرف بیش از اندازه آن به خاطر ایجاد ادرار زیاد می‌تواند موجب خشکی و کم‌آبی بدن شود.

• پودر برگ‌های خشک شده شلیل مرهم مناسبی برای زخم‌ها خواهد بود.

خواص ساقه‌ شلیل

• از ساقه درخت این میوه می‌توان صمغی قوی تهیه کرد که دارای چسبندگی بسیار است.

نگهداری

شلیل باید در جامیوه ای یخچال به مدت زمان حداکثر یک هفته در یک کیسه‌ی پلاستیکی نگه‌داری شود. برای افزایش مدت زمان نگه‌داری شلیل می‌توانید آن را فریز کنید و یا به صورت کمپوت در‌آورید.

مراقب باشید

هسته‌ی شلیل را نباید بخورید؛ زیرا دارای ماده‌ای به نام آمیگدالین است که در بدن تبدیل به سیایند می‌شود. سیایند یک سم قوی است که هنگامی که خورده می‌شود، می‌تواند موجب بیماری‌های شدید و خطرناکی و یا حتی مرگ شود. پس هسته‌ی شلیل را نخورید!

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ چهار شنبه 20 / 4برچسب:, ] [ 2:51 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

یـکـی از دردسـرهـای زن بـودن

عوامل متعددی در ایجاد سردرد هم در مردان و هم در زنان دخیل است. از جمله این عوامل می‌توان به تاریخچه خانوادگی و سن اشاره کرد اما در زنان بین هورمون‌ها و سردردشان ارتباط واضحی وجود دارد.

 

 

آمار میگرن در میان زنان بیشتر از مردان است. از هر 100 زن 12 ساله و بالاتر، 18 نفر، حداقل یک بار سردرد میگرنی را تجربه کرده‌اند. این آمار در میان جمعیت مردان 6 تا 7 درصد است. اما تفاوت چیست؟ پاسخ اصلی، هورمون‌هاست...

سردرد معمولا در زنان حول و حوش دوران قاعدگی شروع می‌شود و در دوران باروری آنها را درگیر می‌کند. قرص‌های ضدبارداری و هورمون‌‌درمانی هم سردرد را تشدید می‌کند. در دوران بارداری، سردرد غالبا کمتر آزاردهنده است. یک توضیح ساده! هورمون استروژن و پروژسترون که نقش اصلی را در تنظیم قاعدگی و بارداری دارند، ممکن است دلیل سردرد باشند و این مساله به علت برخی موادشیمیایی موجود در مغز است. سطح بالای استروژن ممکن است سردرد را بهبود ببخشد در حالی که سطح پایین استروژن می‌تواند سبب تشدید سردرد شود. نوسانات سطح هورمون‌ها روی الگوی سردرد تاثیرگذار است. پزشک می‌تواند در پیشگیری یا درمان سردرد به شما کمک کند.

در دوران قاعدگی
افت هورمون استروژن قبل از شروع قاعدگی در ایجاد سردرد و افزایش حساسیت شما به درد نقش مهمی دارد. سردرد علامت شایع نشانگان پیش از قاعدگی است و 60 درصد از زنان مبتلا به میگرن قبل یا در دوران قاعدگی سردرد را تجربه می‌کنند. تسکین‌دهنده‌های بدون نسخه می‌تواند سردرد ناشی از دوران قاعدگی را تسکین دهد. شیوه زندگی هم همین‌طور. خوردن غذاهای سالم، ورزش منظم و کنترل میزان استرس و انجام ورزش‌های آرامش‌بخش و خواب کافی نیز در تسکین این سردردها نقش مهمی دارند. در صورتی که شما به عنوان یک خانم مبتلا به سردرد دوران قاعدگی می‌شوید، از داروهای ضدالتهاب غیراستروییدی با توصیه پزشک استفاده کنید. گاهی در شروع سردرد این داروها بسیار موثر خواهد بود.

گاهی هم پزشک داروهای قوی‌تری را برای شما تجویز می‌کند. اگر چرخه قاعدگی‌تان منظم است بهتر است داروهای پیشگیری از سردرد را چند روز قبل از شروع قاعدگی و در اولین روزهای شروع قاعدگی مصرف کنید. در صورتی که در دوران قاعدگی دچار میگرن شدید، یا قاعدگی شما نامنظم است بهتر است با نظر پزشک خود هر روز از داروهای پیشگیری از سردرد مصرف کنید.

اگر قرص‌های ضدبارداری مصرف می‌کنید...
برخی زنان سردرد را بلافاصله بعد از شروع اولین بار قرص‌های ضدبارداری یا سایر روش‌های هورمونی ضدبارداری تجربه می‌کنند. در برخی دیگر، تغییرات هورمونی ناشی از این قرص‌ها یا هورمون‌های ضدبارداری باعث تغییراتی در الگوی سردرد می‌شود. گاهی آن را بهتر می‌کند و گاهی آن را تشدید می‌کند. اگر مصرف داروهای ضدبارداری سبب تشدید یا بدتر شدن سردرد شما شد، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

دوران بارداری
اوایل بارداری سطح استروژن به سرعت افزایش می‌یابد و همچنان در دوران بارداری بالا باقی می‌ماند. میگرن غالبا در این دوران بهتر شده یا حتی از بین می رود. گاهی هم سردردهای تنشی به کلی ناپدید می‌شوند. بعد از زایمان، کاهش سطح استروژن ممکن است سبب تشدید سردرد شود. اگر در دوران بارداری سردرد داشتید حتما از پزشکتان در مورد نحوه درمان آن سوال کنید. داروهای سردرد ممکن است در این دوران غیرمجاز باشد یا روی جنین در حال رشد و تکامل تاثیر بگذارد. مخصوصا اگر در دوران لقاح مصرف شوند. اگر سردرد شما در دوران بارداری بهتر شد، ممکن است همین بهبودی و تسکین در دوران شیردهی هم وجود داشته باشد. ترشح هورمون شیردهی سطح استروژن را پایدار و سایر هورمون‌ها را هم بالا نگه میدارد و این مساله به کاهش حساسیت به درد کمک می‌کند. اگر چه ممکن است در مورد داروهای سردرد هنگام شیردهی نگران باشید اما نسبت به دوران بارداری داروهای زیادتری را می‌توانید در این دوران برای تسکین سردردتان استفاده کنید.

دوران یائسگی
یائسگی زمان دیگری برای تغییر الگوی سردرد زنان است. در بسیاری از زنان، میگرن هنگامی که دوره قاعدگی قطع می‌شود، بهتر می‌شود. اما سردرد تنشی اغلب بدتر می‌شود. هورمون‌‌درمانی می‌تواند روی سردرد تاثیر داشته باشد. هورمون‌درمانی یائسگی سردرد را در برخی زنان بدتر میکند و در برخی دیگر موجب تسکین و بهتر شدن سردرد می‌شود.

اما اگر سردرد بعد از یائسگی همچنان باقی ماند، شما می‌توانید به مصرف همان داروها ادامه داده و نحوه زندگی خود را به شیوه بهتری تغییر دهید. اگر برای کنترل علایم و نشانه‌های یائسگی از استروژن استفاده می‌‌کنید، پزشک ممکن است برایتان چسب‌های پوستی استروژن هم تجویز کند. این چسب‌ها به طور مداوم و آهسته استروژن را درون خونتان آزاد کرده و به این ترتیب احتمال تشدید سردرد در شما کاهش می‌یابد.

شما فرد واحدی هستید!
برخی زنان نسبت به سایر زنان به اثرات هورمون‌ها حساس‌تر هستند. اگر سردرد در انجام کارهای روزمره شما خللی وارد کرد، حتما از پزشک تان کمک بگیرید. چرا که درمان‌های زیادی برای سردرد وجود دارد.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 14:27 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

چربی خون را با این میوه از بین ببرید

مصرف این میوه فوایدی هم دارد؛ و یكی از خواص منحصر به فرد آن این است كه به كاهش چربی خون كمك می‌كند.

گوجه سبز بخورید!
در این روزها پای ثابت ظرف میوه هر خانواده ایرانی گوجه سبز است به خصوص که در مقایسه با روزهای ابتدایی که به بازار آمد قیمت معقول‌تری نیز دارد. این میوه ترش‌مزه، میوه‌ نارس نوعی آلو است كه مصرف آن در كشور ما رواج دارد...

این میوه که خوردن نوبر آن بسیار لذت‌بخش است، اسید زیادی دارد و مصرفش برای افرادی كه اسید معده‌شان زیاد ترشح می‌شود، مناسب نیست. طبع گوجه‌سبز سرد است و در كسانی كه سردمزاج هستند زیاده‌روی در خوردن آن می‌تواند مشكل‌ساز شود. گوجه‌سبز میوه نارسی است و كسانی كه معده حساسی دارند با مصرف آن دچار سوءهاضمه می‌شوند.

گوجه‌سبز اسیدهای گیاهی و مقداری كربوهیدرات دارد و به نظر می‌رسد خاصیت كاهش‌دهنده چربی خون گوجه سبز، به دلیل اسیدهای گیاهی موجود در آن باشد. این میوه خاصیت مسهل هم دارد و به دلیل داشتن ویتامین C برای كسانی كه مبتلا به روماتیسم و نقرس هستند، مصرف متعادل آن توصیه می‌شود.
بهتر است كودكان زیر شش سال گوجه‌سبز نخورند یا والدین گوجه‌سبز را تا حدی بپزند و بعد به آنها بدهند تا هضم آن آسان‌تر شود. در مورد میزان مصرف مجاز نیز باید گفت كه هیچ‌جا اشاره‌ای به این موضوع نشده است ولی توصیه می‌شود فرد مصرف‌كننده با توجه به وضعیتی كه دارد و اثری كه خوردن مواد خام یا میوه كال بر او می‌گذارد، گوجه‌سبز بخورد. البته نباید فراموش کرد خوردن گوجه‌سبز با نمك به كاهش اسیدیته آن كمك می‌كند. مهم‌ترین مساله‌ای كه در مورد گوجه‌سبز باید به آن توجه كرد این است كه آن را سمپاشی می‌‌كنند و آلودگی بسیار فراوانی دارد. این میوه نیز آلودگی محیطی را به خود جذب می‌كند. در نتیجه هنگام شست‌وشو و مصرف آن باید دقت فراوان به خرج داد و همانند سبزی چندبار آن را شست. در غیر این صورت گوجه‌سبز به راحتی می‌تواند ناقل حصبه باشد.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 14:21 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید.
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لذت از هوشبری با وبلاگ تخصصی اکسیژن و آدرس oxygen88.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 596
بازدید هفته : 602
بازدید ماه : 2224
بازدید کل : 453178
تعداد مطالب : 248
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1

داغ کن - کلوب دات کام

تعبیر خواب آنلاین

.



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.




.


فال امروز


استخاره آنلاین با قرآن کریم


Pichak go Up
فروش بک لینک طراحی سایت عکس